Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jezděte jak filmová hvězda, vybízí Renault v reklamě.

Slovy společnosti Renault, Vám představím svůj vlastní film. Dnes se mi totiž do rukou dostal letáček s reklamou, ve které byl slogan použitý v nadpisu a na obrázku stál nablýskaný vůz renault mégane, k jehož dveřím vedl červený koberec. Račte vystoupit filmový hrdino, už jsem se viděl v hlavní roli svého filmu, který se začal točit v roce 2007.

Ano, hádáte správně. V srpnu roku 2007 jsem si odvážel z autosalónu zbrusu nový, vysněný fešácký renault. A že to byla správná koupě, jsem nepochyboval ani na okamžik. Musím uznat, spotřeba skvělá, tah výborný, elektronika super. Na to, že motor měl obsah jen1,5 (typ dci), mohl směle konkurovat silnějším vozům lepších značek. Záruční doba vozu byla tři roky, do této doby jsem byl skutečnou filmovou hvězdou a červený koberec od mých dveří auta jsem v myšlenkách skutečně mohl rozvinout, zvláště pokud jsem cítil, že se soused dívá za záclonou.... Ale byl by to nudný film, kdyby neměl dramatickou zápletku. A protože tvůrci renaultu dobře vědí jak točit filmy, stal se ze mne hrdina brutálního dramatu, který mohl skončit úplnou katastrofou. Nebudu předbíhat konec, to se u vyprávění filmů nedělá. Takže po pořádku.

Krátce po vypršení záruky vozu, jsem pracovně odjel do Szegedu v Maďarsku. Pochopitelně na nejzažším konci mé cesty mi začal klepat motor. Maďarský autorizovaný servis mi sdělil, že se motor musí vyměnit. Přišlo mi to divné, protože můj renault byl neustále servisován ve značkových servisech a to pravidelně, měl najeto zhruba 140.000 km, takže mi to přišlo nenormální, aby u tak mladého vozu, který má veškerou předepsanou péči, odešel úplně motor. Když už to musí být, řekl jsem si, tak aspoň v servisu u nás, nebo na Slovensku (žena je Slovenka), neboť domluva s Maďary je dosti komplikovaná ať už jazykově, tak kulturně. Snažil jsem se pomalu dostat aspoň na Slovensko, jenže motor se zcela zadřel. V Komárně drama pokračovalo tím, že jsem si ve značkovém servisu nechal udělat znovu diagnostiku, jejímž výsledkem bylo, že je- a teď cituji odborníka: pokažený motor!!! a  za tento značně odborný výsledek diagnostiky jsem zaplatil nemalou částku v eurech. Kdyby mi to neřekli, asi bych vyměnil volant nebo stěrače, protože nemám software, který by mi to vyhodnotil. Takže Reanulte díky za Tvůj servis. Bez něj ani ťuk!

Nechce se mi popisovat všechny peripetie s opravami mého vozu a svýdaji, které můj Renault spolykal, ale musím zmínit skutečnost, že film režírovaný režiséry z renaultu se přehoupl do třetího dějství: do komedie. Dramatický střed filmu, ve kterém se hlavní hrdina (já) kromě různých úskalí a nepříjemností dostává takřka na mizinu a to vůbec nemluvím o ohrožení života hlavního hrdiny při nepředvídatelném chování jeho vozu, přechází na komediální část, kdy hrdina přijímá svůj těžký úděl s humorem a po neúspěšném pokusu se opraveného vozu zbavit tím, že ho nabídne firmě renault několikrát marně k odkupu, zcela rezignuje na svůj osud. Po všech možných velmi drahých opravách má vůz s novým motorem už cenu srovnatelnou s mírně jetým zánovním vozem Audi Q7. Režiséři filmu nezahálí a snaží se veselou závěrečnou část filmu co nejvíce zpestřit velmi veselými kousky. Například opravený vůz se začne při rychlosti 120 km/h přehřívat a počítač Vás vyzve k okamžitému vypnutí motoru: STOP ENGINE!!! Po pár zkušenostech se ale hlavní hrdina naučí tyto lsti přechytračit a tuto situaci na dálnici vyřeší sešlápnutím plynu a zrychlením na 140 km/h, a motor je hned zchlazen! I když to nemá zdánlivě žádnou logiku, opravdu jsem to zažil. A těchto veselých kousků hvězda filmu zažívá spousty a spousty. Například vždy, když se filmová hvězda někam vydává, tipuje čím že ji renault zase překvapí během cesty. Takže život hlavního hrdiny se stává takou hrou, kdy hrdina a jeho vůz se snaží vzájemně přechytračit. Tak například vůz přestane zničeho nic startovat po delší jízdě (zatepla) dokud nevychladne motor. Fajn, řekne si hrdina a při tankování během jízdy si dá kafe, nechá motor otevřený a využívá chvíli, těch dvacet minut k vychutnání si života. Jindy zůstane hrdinovi řadící páka v ruce, ale on neznejistí a úplně v klidu během řízení ji zase vrátí zpátky jakoby nic. Někdo jiný, třeba majitel audi by hned zpanikařil, ale náš hrdina je zcela vycvičen a takové maličkosti ho nepřekvapí. Mohl bych o soupeření řidiče a jeho renaultu psát dlouho a dlouho, protože zážitků je fakt hodně, ale zmíním se jen o jednom, při kterém hlavní hrdina pocítil jisté vzrušení a dá se říci, že ho jeho vůz opravdu trumfnul: jednoho dne, totiž přestal zamykat všechny dveře. Hlavní hrdina pocítil ono veliké vzrušení, neboť věděl, že se jeho trápení může vyřešit jednou provždy. Vůz parkoval v Brněnských Husovicích a velmi silně doufal, že ho někdo ukradne. Tím by se vymanil z tohoto osudového soužití. Jenže zákeřný Renault udělil svému majiteli poslední knock out: nejenže ho nikdo neukradl, ale za týden se sám zpravil. Teď tedy stojí před domem, blýská se jako Jaguár a majitel ví, že sousedovo Volvo xc90 bylo v nákladech na provoz mnohem levnější, takže na něho v ulici nikdo nemá! Tento velice pestrý film kritici hodnotí jako fakt podařený! Nezapomeňte, že pochází ze země proslulé svými komediemi a herci, jako je třeba Luis De Funés, Pierre Richard a jiní. Ovšem kolik procent filmu pochází z českých rukou, lze jen dohadovat, protože například rozbor oleje ze zadřeného motoru ukázal, že nemusel být alespoň dvakrát měněn. A tuto část filmu už točí český autorizovaný servis!

Autor: Josef Pazourek | sobota 7.3.2015 19:28 | karma článku: 11,10 | přečteno: 367x
  • Další články autora

Josef Pazourek

17.listopad za koblihu?

Blíží se svátek, který naši zemi vrátil zpět do Evropy. Za chvíli oslavíme výročí znovunabyté svobody, úcty k člověku a jeho lidským právům. Jaký vzkaz jsme dali v této souvislosti našim politikům prostřednictvím voleb?

15.11.2017 v 21:52 | Karma: 23,83 | Přečteno: 790x | Diskuse| Ostatní

Josef Pazourek

Tam kde srnky .... druhý pokus....

Už jsem psal v minulém blogu, jak ke mně přišel koloušek na dosah ruky. Možná to bylo tím, že dým z mojí cigarety potlačil jeho čichové vjemy které ho nutí k ostražitosti, když hledal mámu, možná to bylo pouze z jeho zvědavosti.

22.7.2015 v 23:07 | Karma: 11,01 | Přečteno: 281x | Diskuse| Fotoblogy

Josef Pazourek

Tam, kde srnky....

Byl teplý letní večer, já seděl v trávě a kouřil cigáro. Z pastvin zněl intenzivní koncert cvrčků, jinak nešlo slyšet kromě větru nic víc.... Připadal jsem si jako bych splynul s kosmem, měl jsem pocit, že už nic víc nepotřebuji.

20.7.2015 v 23:41 | Karma: 9,13 | Přečteno: 263x | Diskuse| Fotoblogy

Josef Pazourek

Kam na borůvky?

Borůvky rostou na horách, takže se nabízí jednoduchá odpověď: vypravte se na borůvkovou horu. A protože se ta hora tak i jmenuje - Borůvková hora, není pochyb o tom, že si každý borůvkomilec přijde na své....

18.7.2015 v 10:34 | Karma: 11,72 | Přečteno: 4797x | Diskuse| Ostatní

Josef Pazourek

Když dítě sleduje dobrý program....

Znáte to, člověk chce dítěti pustit něco pěkného, tak přepíná programy jeden za druhým a nic pořádného, poučného, zábavného a slušného nenajde.

16.7.2015 v 12:47 | Karma: 12,52 | Přečteno: 319x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1353x
Josef Pazourek
Žiji v Brně ale jsem taktéž patriotem Jeseníků. Brno mám rád jako rodné město, v Jeseníkách mám své srdce a rád se s Vámi o jejich krásy podělím. Mimo to mě zajímá vše, co se kolem mě děje.