Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Prodám záchodové prkýnko

Je to už nějaký ten pátek, kdy jsem projížděl v autě brněnskou dopravní zácpou a cestu jsem si krátil posloucháním rádia, kde zrovna běžel pořad Radioburza. Je to pořad, kde volají běžní posluchači a buď nabízejí nebo poptávají nějaké zboží či služby. Relace se vysílá v dopoledních hodinách a volat může každý, takže lze usoudit, že volající budou zastupovat průměrný vzorek naší české populace. Podle univerzálního hesla: Řekni mě co čteš a já ti řeknu kdo jsi, může taky platit, řekni mě co prodáváš a já ti řeknu kdo jsi, tak jsem si udělal naprosto bizardní obrázek o nás, českých lidech. Ano, vypijeme nejvíc piva, mladí kouří trávu nejvíc v Evropě, povětšinou jsme bez příslušenství k nějaké církvi či bez tradiční víry (což je v porovnání s Evropou taky exotika), ale jsem si trošku jistý, že máme i vlastnost, kterou se mi nechce nějak definovat, abych se nepouštěl na tenký led. Pokusím se ji nastínit tím, co jsem slyšel v oné radioburze.

 Nějaký pán nabízel na prodej zachovalé hliníkové poličky z jakéhosi starého typu lednice calex. Jiný člověk se pokoušel prodat jakési čisté málo používané plechovky, vhodné zejména pro namíchání barvy a podobné účely. Celkem zvláštně na mě zapůsobila i paní, která prodávala ložní povlečení a plachty, dle jejích slov zachovalé, málo používané, bílé s modrým pruhem. Hned jsem si představil vyřazené nemocniční prádlo, bílé s modrým pruhem a nápisem MUNZ. Pravda, to by však nekorespondovalo s výrokem "málo používané". Zaujat nabídkami volajících jsem bez nervozity setrvával v dopravní zácpě do doby, kdy jsem naprosto ohromen vyslechl zcela královskou nabídku jedné paní, která kromě spousty dalších titěrných a obskurních věcí pronesla onu památnou větu, kvůli které píši tento blog, cituji: ... a dále bych prodala záchodové prkýnko, málo použané, jako nové... . Jako nové, řekl jsem si. Rád bych se s tou paní setkal a poznal ji. Možná by mě lákalo s ní i vyjednávat o ceně, a nakonec prkýnko nekoupit. A nebo ho naopak koupit a ukazovat návštěvám, že jsem ho sehnal přes inzerát v hlavním vysílacím čase Českého rozhlasu. Něco jako takovou zvláštní trofej.

Ale zpět k věci. Když sesumíruju všechny ty nabízené komodity, říkám si, co to o těch lidech vypovídá? Jsou v nouzi? Přebují zoufale peníze? Nebo prodávají věci, ke kterým mají osobitý vztah a nechtějí je jen tak vyhodit a přáli by si, aby skončily v dobrých rukou? V tomto případě spíš pod dobrým zadkem? A nebo je to jakási švejkovina, hytračení aby nemuseli při vyklízení domu volat kontejner a ještě se při tom mohli i pobavit? Hned mi v mysli vyskočí dobrý voják Švejk, jak se vzteká, že ho vyhodili těsně před polednem z blázince a přitom on tam chce ještě zůstat na oběd.

Jak to ti prodejechtiví lidé tedy skutečně myslí? Není to třeba nakonec opravdu tak, že..... ale ne! Tomu nevěřím! Takoví my Češi,Moravané a Slezané přeci nejsme!

Autor: Josef Pazourek | čtvrtek 17.7.2014 23:19 | karma článku: 15,92 | přečteno: 904x
  • Další články autora

Josef Pazourek

17.listopad za koblihu?

Blíží se svátek, který naši zemi vrátil zpět do Evropy. Za chvíli oslavíme výročí znovunabyté svobody, úcty k člověku a jeho lidským právům. Jaký vzkaz jsme dali v této souvislosti našim politikům prostřednictvím voleb?

15.11.2017 v 21:52 | Karma: 23,83 | Přečteno: 790x | Diskuse| Ostatní

Josef Pazourek

Tam kde srnky .... druhý pokus....

Už jsem psal v minulém blogu, jak ke mně přišel koloušek na dosah ruky. Možná to bylo tím, že dým z mojí cigarety potlačil jeho čichové vjemy které ho nutí k ostražitosti, když hledal mámu, možná to bylo pouze z jeho zvědavosti.

22.7.2015 v 23:07 | Karma: 11,01 | Přečteno: 281x | Diskuse| Fotoblogy

Josef Pazourek

Tam, kde srnky....

Byl teplý letní večer, já seděl v trávě a kouřil cigáro. Z pastvin zněl intenzivní koncert cvrčků, jinak nešlo slyšet kromě větru nic víc.... Připadal jsem si jako bych splynul s kosmem, měl jsem pocit, že už nic víc nepotřebuji.

20.7.2015 v 23:41 | Karma: 9,13 | Přečteno: 263x | Diskuse| Fotoblogy

Josef Pazourek

Kam na borůvky?

Borůvky rostou na horách, takže se nabízí jednoduchá odpověď: vypravte se na borůvkovou horu. A protože se ta hora tak i jmenuje - Borůvková hora, není pochyb o tom, že si každý borůvkomilec přijde na své....

18.7.2015 v 10:34 | Karma: 11,72 | Přečteno: 4797x | Diskuse| Ostatní

Josef Pazourek

Když dítě sleduje dobrý program....

Znáte to, člověk chce dítěti pustit něco pěkného, tak přepíná programy jeden za druhým a nic pořádného, poučného, zábavného a slušného nenajde.

16.7.2015 v 12:47 | Karma: 12,52 | Přečteno: 319x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Evropa potřebuje migrační pakt, míní Jourová. Je špatný, reagovala Pošarová

5. května 2024  14:47

Místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová uvedla, že Evropa nezvládá migraci a proto potřebuje...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje

5. května 2024  13:53

Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1353x
Josef Pazourek
Žiji v Brně ale jsem taktéž patriotem Jeseníků. Brno mám rád jako rodné město, v Jeseníkách mám své srdce a rád se s Vámi o jejich krásy podělím. Mimo to mě zajímá vše, co se kolem mě děje.